112 – Numar unic de urgenta
119 – Numar unic national pentru copii
116000 – Numar unic european pentru disparitii de copii
116111 – Numar unic european de urgenta pentru copii
113 – Serviciu de urgenta pentru persoanele cu dizabilitati de auz si/sau de vorbire
0800500333 – numar unic pentru victimele violentei domestice
0800070009 – Familty Tel Salvati copii
0800500550 – Numar gratuit in sprijinul copiilor si adultilor institutionalizati
DATE DE CONTACT:
Email: asistentasociala@comunapaulesti.ro
Telefon : 0752 030 105 IONESCU CATALINA MIHAELA
Tel FAX: 0244/224300 INT 114
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL:
LUNI, MIERCURI: 07:30-12:00, 12:30-16:00
MARTI: 07:30-12:00 – 12:30-17:30
JOI: Pe teren. Nu avem program cu publicul
VINERI: 07:30-12:00 – 12:30-14:30
ALTE DATE DE CONTACT:
– Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti 0244 537 711
– Obstetrica Ginecologie Ploiesti- 0244 409 100
– Telefonul varstnicului 0800 460 001
ACTE SI DOCUMENTE NECESARE
ALOCATIE DE STAT
1. Cerere (descarca cerere);
2. Certificat de nastere copil (original si copie);
3. Acte de identitate parinti (original si copie);
4. Certificat de casatorie parinti (original si copie);
5. Extras de cont titular cerere (daca se doreste plata alocatiei in cont);
6. Negatie -in situatia in care copilul sau parintele/parintii – sunt nascuti in una din tarile membre UE – (daca e cazul – formularul E 411 tradus). Sunt acceptate doar negatiile care confirma ca nu se incadreaza la alocatie, nu si cele in care se mentioneaza ca nu au solicitat!;
7. Declaratie notariala (in cazul copiilor mai mari de 6 luni) – cu mentiunea ca “ nu au depus dosar de alocatie nici in tara nici in strainatate (se mentioneaza tara), si nu au avut copilul (nume + CNP) internat intr-o institutie de ocrotire sociala, de la nastere si pana in prezent ” (daca este cazul);
8. Sentinta de divort, sentinta de incredintare minor sau plasament, daca este cazul (original si copie);
In cazuri mai deosebite pot fii solicitate si alte documente.
INDEMNIZATIE CRESTERE COPIL
1. Cerere (descarca cerere);
2. C.I. PARINTI COPIL – ORIGINAL SI COPIE;
3. CERTIFICAT NASTERE COPIL – ORIGINAL SI COPIE – IN CAZUL GEMENILOR SE PREZINTA CERTIFICATELE DE NASTERE ALE AMBILOR COPII;
4. CERTIFICATE DE NASTERE AI CELORLALTI COPII – ORIGINAL SI COPIE (unde este cazul);
5. CERTIFICAT DE CASATORIE – ORIGINAL SI COPIE;
6. ANEXA II COMPLETATA LA ANGAJATOR (descarca anexa);
7. DECIZIA DE SUSPENDARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA EMISA DE ANGAJATOR
8. ANCHETA SOCIALA PENTRU PARINTII NECASATORITI
9. DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE A TITULARULUI CA NU REALIZEAZA VENITURI PROFESIONALE, SE OCUPA DE CRESTEREA COPILULUI SI IN TERMEN DE 15 ZILE COMUNICA ORICE MODIFICARE (descarca declaratie);
10. DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE A CELUILALT PARINTE ART.11 (Descarca aplicatie: PDF – Word);
11. EXTRAS DE CONT DACA SE DORESTE PRIMIREA BANILOR INTR-UN CONT DE CARD – TITULARUL PRESTATIEI TREBUIE SA FIE TITULARUL CONTULUI;
ALTE DOCUMENTE (daca este cazul);
Nota: Toate documentele eliberate de angajator care sunt in copie trebuie sa poarte mentiunea CONFORM CU ORIGINALUL
STIMULENT DE INSERTIE (conform O.U.G. nr.111/2010)
1. Cerere (descarca cerere);
2. C.I. PARINTI COPIL – ORIGINAL SI COPIE;
3. CERTIFICAT NASTERE COPIL – ORIGINAL SI COPIE – IN CAZUL GEMENILOR SE PREZINTA CERTIFICATELE DE NASTERE ALE AMBILOR COPII;
4. CERTIFICATE DE NASTERE AI CELORLALTI COPII – ORIGINAL SI COPIE (unde este cazul);
5. LIVRET DE FAMILIE ( COMPLETAT CU TOTI MEMBRII FAMILIEI ) SAU CERTIFICAT DE CASATORIE – ORIGINAL SI COPIE;
6. ANEXA II COMPLETATA LA ANGAJATOR (descarca anexa);
7. ANCHETA SOCIALA PENTRU PARINTII NECASATORITI DE LA AUTORITATEA TUTELARA;
8. EXTRAS DE CONT DACA SE DORESTE PRIMIREA BANILOR INTR-UN CONT DE CARD – TITULARUL PRESTATIEI TREBUIE SA FIE TITULARUL CONTULUI;
9. ALTE DOCUMENTE (daca este cazul);
Nota: Toate documentele eliberate de angajator care sunt in copie trebuie sa poarte mentiunea CONFORM CU ORIGINALUL.
INDEMNIZATIE CRESTERE COPIL CU HANDICAP (conform O.U.G. nr.111/2010)
1. Cerere (descarca cerere );
2. Prelungirea deciziei de suspendare a contractului de munca eliberata de catre angajator;
3. Copie hotarare si certificat de incadrare in grad a copilului;
4. In cazul in care copilul este incadrat in grad de handicap grav e necesara o adeverinta din care sa reiasa daca beneficiaza de insotitor sau de indemnizatie pentru handicap grav;
5. Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca beneficiarul nu realizeaza alte venituri impozabile potrivit legii (descarca declaratie);
6. Copie CI/BI mama, tata;
7. Copie certificat de nastere copil;
8. Copie certificat de casatorie;
10. Extras de cont.
Nota: Toate documentele care sunt in copie xerox vor fi insotite de originale.
STIMULENTUL EDUCATIONAL (TICHETE SOCIALE PENTRU GRADINITA)
1. Cerere/declaratie pe propria raspundere pentru acordarea stimulentului educational (descarca cerere);
2. Act de identitate pentru toti membrii de familie cu varsta peste 14 ani (original si copie);
3. Certificat de nastere pentru toti membrii de familie (original si copie);
4. Certificat de casatorie al parintilor (original si copie);
5. Livret de familie, actualizat la zi (oroginal si copie);
6. Hotarare de plasament (original si copie);
7. Adeverinta de salariat, cu venitul net realizat in luna anterioara depunerii cererii;
8. Dovada contributiei celulilalt parinte la cresterea copilului, in cazul copiilor incredintati prin hatarare judecatoresca;
adeverinta de prezenta emisa de gradinita;
9. Cupon mandat de plata pensie/indemnizatie crestere copil/indemnizatie plasament, etc.;
Alte documente (daca este cazul);
INDEMNIZATIE LUNARA PENTRU PERSOANE INCADRATE IN GRADUL GRAV DE HANDICAP CU ASISTENT PERSONAL
(Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – art. 42)
1. Cerere si declaratie prin care se solicita acordarea indemnizatiei
2. Copie certificat incadrare in grad de handicap
3. Acord eliberat de Directia Judeteana de Asistenta Sociala si Protectia Drepturilor Copilului Prahova
4. Act identitate al persoanei cu handicap original si copie
5. Act identitate al reprezentantului persoanei cu handicap original si copie
6. Copie cupon pensie al persoanei cu handicap (daca este cazul)
7. EXTRAS DE CONT TITULAR HANDICAP
DOSAR PENTRU INTERNARE INTR-UN CENTRU REZIDENTIAL
(Hotărâre nr. 430/16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap – art. 6, alin. 4, lit. d, alin. 6, lit. a si c)
1. Cerere formulata de persoana cu handicap sau reprezentantul legal al acesteia
2. Copii ale actelor de identitate ale persoanei cu handicap (certificat nastere, carte/buletin de identitate (Atentie! se va prezenta si originalul), certificat casatorie/sentinta divort/certificat deces sot(ie)
3. Acord scris al persoanei cu handicap (in cazul in care nu s-a institutit curatela)
4. Pentru persoane cu cod handicap 5, 6 – act curatelă
5. Acte de identitate ale apartinatorilor original si copie (sot/sotie, copii, curator)
6. Copie certificat de incadrare in grad de handicap
7. Investigaţii paraclinice (HIV, coprocultură, coproparazitologic, RBW, MRF, referat medical eliberat de medical specialist cu recomandare internare centru de ingrijire si asistenta)
8. Dovada venitului realizat in ultima luna – adeverinta salariat, cupon somaj, adeverinta venit minim garantat, talon pensie, adeverinta venit impozabil (Administratia Finantelor Publice – str. Aurel Vlaicu nr. 22) etc
9. Documente doveditoare ale situaţiei locative – act proprietate imobil, certificat de atestare fiscala – Serviciul Public Finante Locale, Bd. Independentei nr. 16, etc
10. Anchetă socială intocmita de Administratia Serviciilor Sociale Comunitare – Piata Eroilor nr. 1A
11. Dovada eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate
AJUTOR PENTRU INCALZIREA LOCUINTEI
2024 – 2025
ACTE NECESARE DEPUNERII CERERII DE AJUTOR INCALZIRE CU GAZE/ LEMNE/ ENERGIE ELECTRICA acordat in baza legii nr.226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie
- copie buletin de identitate / carte de identitate pentru membrii familiei care au implinit varsta de 14 ani ( domiciliul sau resedinta trebuie sa corespunda cu locul de consum) ;
- certificat casatorie;
- copie certificat de nastere pentru totii membrii familiei care nu au implinit varsta de 14 ani ;
- hotarare judecatoreasca de divort pentru incredintare minor (daca este cazul)
- adeverinta salariu, cuprinzand salariul NET din luna anterioara depunerii cererii ( inclusiv valoarea tichetelor de masa si alte beneficii salariale)
- cupon pensie (orice tip de pensie) din luna anterioara depunerii cererii- inclusiv pensie de intretinere minori
- cupon indemnizatie de somaj din luna anterioara depunerii cererii
- cupon indemnizatie de handicap din luna anterioara depunerii cererii
- adeverinta de venit (Primaria Paulesti) din care sa reiasa daca exista alte venituri impozabile
- in vederea dovedirii calitatii de chirias, solicitantul ajutorului pentru incalzirea locuintei va anexa cererii o xerocopie de pe contractul de inchiriere.
- Imputernicire notariala din partea proprietarului locuintei pentru alta persoana majora din familie care depune ajutor de incalzire
- In vederea identificarii codului de abonat si locul de consum, solicitantul va prezenta factura emisa de furnizorul de gaze naturale/energie electrica;
- Hotararea definitiva de incuviintare a adoptiei, de incredintare sau plasament familial al minorului (daca este cazul) ;Actul din care sa rezulte calitatea de tutore sau curator (daca este cazul)
- Adeverinta eliberata de Ajpis PH pentru cuantum indemnizatie crestere copil pentru copilul pana la 2 ani sau 3 ani (pentru copilul cu handicap)/ stimulent de insertie
- Talon de plata indemnizatie crestere copil cu handicap in varsta de pana la 7 ani respectiv 18 ani ;
- Talon de plata pentru minorii dati in plasament familial sau incredintati potrivit legii, unor persoane sau familii ;
- Talon auto;
- Este obligatoriu schimbarea titularului contractului, cu furnizorul de gaze naturale/ energie electrica in cazul decesului vechiului titular ;
- Adeverinta registrul agricol cu terenul detinut, pe categorii, pentru toate persoanele din gospodarie
- Certificat fiscal pentru fiecare membru major al familiei care solicita ajutorul pentru incalzire;
- Declaraţie pe propria răspundere a titularilor /membrilor care nu realizează venituri (dacă este cazul);
- Extras de cont pentru persoanele care detin conturi bancare
- Adeverinta de la societati agricole, in cazul in care titularul ajutorului /membrii familiei beneficiaza de arenda, daca este cazul
- Adeverinta de la societati unde se incaseaza dividende, daca este cazul
COMPARTIMENT AUTORITATE TUTELARA, AUTORITATE SI PROTECTIE SOCIALA: TEL CONTACT : 0244/224300, interior 114
CONSILIER: Catalina Mihaela IONESCU -tel. 0752030105
PROGRAM DEPUNERE DOCUMENTE:
LUNI SI MIERCURI : 0900-1200
MARTI : 1300-1700
DESCARCA FISIERE
TICHETE
Conform prevederilor HG nr.70/2024 cu privire la aprobarea mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027 Primăria Orașului Băicoi vă aduce la cunostinta urmatoarele:
- În anul 2024 sprijinul material sub forma de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, are o valoare nominala de 250 de lei si se acorda o data la doua luni urmatoarelor categorii de persoane defavorizate, conform art.1, alin.3:
- a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- b) persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- c) familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
- d) familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
- e) familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
- f) persoanele fără adăpost, astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
- În anul 2024 sprijinul material sub forma de pachete cu produse alimentare, este în cuantum de maximum 125 lei și se acordă o dată la 6 luni următoarelor categorii de persoane defavorizate, conform art.1, alin.4:
- a) familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare;
- b) membrii familiilor beneficiare de ajutor pentru familia cu copii acordat în baza Legii nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare;
- c) persoanele/familiile aflate temporar în situații critice de viață stabilite în urma anchetelor sociale efectuate la nivelul unităților administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința;
- În perioada 2025-2027, sprijinul material sub forma de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, are o valoare nominală de 125 lei și se acordă o dată la 6 luni următoarelor categorii de persoane defavorizate:
- a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu vârsta de minimum 65 de ani, împlinită la data prelucrării bazelor de date, care beneficiază de indemnizație socială;
- b) persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- c) familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare.
În perioada 2025-2027, sprijinul material sub forma de pachete cu produse alimentare, este în cuantum de maximum 125 lei și se acordă o dată la 6 luni următoarelor categorii de persoane defavorizate:
- a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu vârsta de minimum 65 de ani, împlinită la data prelucrării bazelor de date, care beneficiază de indemnizație socială;
- b) persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- c) familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare.
PRECIZARE!
Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere si familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei, care nu beneficiaza de Venit Minim de Incluziune, pot solicita acordarea sprijinului material prin depunerea, de către membrul familiei care are capacitate deplină de exercițiu și care solicită, în numele familiei, acordarea măsurii de sprijin, a unei cereri și a unei declarații pe propria răspundere la Primaria comunei Paulesti
VENITUL MINIM DE INCLUZIUNE
- VMI INFO
- Acte necesare in vederea acordarii VMI
- ANEXA 3 DECLARATIE VENIT REZULTAT GOSPODARIRE IMPREUNA
- ANEXA 4 LISTA BUNURI EXCLUDERE
- ANEXA 8 Angajament-de-plata
- Cerere VMI
- Date personale
- Legea nr 196 2016 privind venitul minim de incluziune
- Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune din 16092022
- Flyer – Cabinete Medici de Familie din Comuna Paulesti
CUPLUL MAMĂ-NOU-NĂSCUT DEFAVORIZAT
In conformitate cu OUG 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen:
* Se stabilesc măsuri de sprijin pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate şi constau în:
a) acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi;
b) măsuri auxiliare.
ART.3- (1) Cuplurile mamă-nou-născut defavorizate care beneficiază de măsura de sprijin material pe bază de tichete sociale pe suport electronic şi care au calitatea de destinatari finali prevăzute în grupul-ţintă principal sunt:
a) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la oricare din componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
b) mamele cu dizabilităţi care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
c) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situaţii de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;
d) mame care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate;
e) mamele minore care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
f) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict armat.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în situaţia în care copilul este lipsit, temporar sau permanent, de ocrotirea mamei în primele 3 luni de la naşterea copilului, tichetul social pe suport electronic poate fi acordat reprezentantului legal.
(3) În situaţia sarcinii multiple, măsura de sprijin material se acordă pentru fiecare nou-născut.
ART.4- (1) Bugetul măsurii de sprijin material pentru acordarea de tichete sociale pe suport electronic se stabileşte la suma 119.239,20 mii lei, echivalent a 24.000.000,00 euro la cursul InforEuro din luna martie 2024 cu sursă de finanţare Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027.
(2) Măsura de sprijin material se implementează pe o perioadă de 4 ani, respectiv în perioada 2024-2027, în limita bugetului disponibil din cadrul Programului Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027 pentru această măsură şi în conformitate cu regulile de eligibilitate PoIDS 2021-2027.
(3) Valoarea tichetului social pe suport electronic este de 2.000 de lei, acordată într-o tranşă unică pentru fiecare nounăscut, şi are în vedere sprijinirea cuplurilor mamă-nou-născut prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic în vederea achiziţionării de produse de îngrijire a nou-născutului.
(4) Vârsta de maximum trei luni a nou-născutului se verifică la momentul identificării cuplului mamă-nou-născut de către autorităţile administraţiei publice locale şi includerea acestuia în lista prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. a).
(5) Coordonatorul măsurii de sprijin material pentru acordarea de tichete sociale pe suport electronic este beneficiarul prevăzut la art. 2 lit. b).
ÎNDEMNIZAȚIE CREȘTERE COPIL CU HANDICAP (conform O.U.G. nr.111/2010)
- Cerere (descarcă cerere );
- Acte de identitate părinți;
- Certificat de căsătorie părinți;
- Certificat de naștere copil;
- Decizie privind prelungirea suspendării contractului de muncă eliberată de către angajator;
- Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap a copilului (original și copie);
- În cazul în care copilul este încadrat în grad de handicap grav e necesară o adeverință din care să reiasă dacă beneficiază de însoțitor sau de îndemnizație pentru handicap grav;
- Declarație pe propria răspundere a titularului (descarcă declarație);
- Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
- Alte documente (dacă este cazul).
ALOCAȚIE PENTRU MINORII CU HANDICAP
- Acte de indentitate părinți;
- Certificat de căsătorie părinți;
- Certificat de naștere minor;
- Certificat de handicap;
- Hotărâre ce însoțește certificatul de handicap;
- Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
- Alte acte necesare întocmirii dosarului de alocație dublă
ASISTENTI PERSONALI
Acte necesare intocmirii dosarului angajare asistent personal pentru persoana cu handicap:
– cerere de angajare;
– copie de pe actele de identitate si stare civila (buletin, certificat nastere, certificat casatorie);
– copie de pe actele de studii;
– cazier judiciar + certificat de integritate
– adeverinta medicala (medic de familie – pentru angajare);
– adeverinta de venit de la circa financiara;
– acordul DGASPC pentru asistent personal;
– carnet de munca ( in cazul in care nu exista, declaratie notariala ca nu ati avut si nu aveti carnet de munca);
– copie BI/CN persoana cu handicap;
– copie certificat handicap;
– acordul persoanei cu handicap sau al reprezentatului legal (sau al familiei) exprimat in scris pentru angajare;
– declaratie pe propria raspundere (formular de la primarie);
– cont bancar
CARD LEGITIMATIE DE PARCARE pentru PERSOANE CU HANDICAP
– cerere tip [DESCARCA]
– document de identitate-copie și original
– certificat de încadrare în grad de handicap-copie și original
– o fotografie ¾ cm tip carte de identitate, care poate fi depusa pe suport electronic, în format jpg la adresa de email: asistentasociala@comunapaulesti.ro
– Cardul legitimație de parcare se eliberează pentru persoanele cu handicap.
– Potrivit prevederilor art. 65 alin. 2 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promivarea drepturilor persoanelor cu handicap, rep., cu modif. și complet. ulter., ”Autovehiculul care transportă o persoană cu handicap posesoare de card-legitimație beneficiază de parcare gratuită.”
STIMULENT EDUCATIONAL
CONDIȚII DE ACORDARE
Stimulentul educațional se acordă în baza Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familiile defavorizate, cu modificările și completările ulterioare și H.G. nr.15/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familiile defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.
Începând cu data de 1 ianuarie 2024 acesta este acordat familiilor beneficiare de venit minim de incluziune care include componenta ajutor pentru familia cu copii, cuantumul acestuia, criteriile și procedura de acordare și de decontare, precum și majorarea valorii acestuia fiind reglementate prin raportare la Legea nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune și prin normele metodologice de aplicare a acestei legi, care se aplică în mod corespunzător. Prin excepție, stimulentul educațional se acordă și copiilor aflați în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreținerea copilului, pe perioada absenței părinților, conform art.104 din Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depășesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea ajutorului pentru familia cu copii.
Începând cu data de 01.01.2024 stimulentul educațional este acordat familiilor beneficiare de venit minim de incluziune care include componenta ajutor pentru familia cu copii, iar cuantumul acestuia se stabilește în funcție de nivelul venitului net lunar ajustat și numărul de copii din familie, în conformitate cu prevederile art.18 raportat la art.8 si art. 9 din Legea nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune. Tichetele pot fi folosite doar pentru achiziționarea produselor necesare preșcolarilor: produse alimentare, de igienă, îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite și articole școlare. Valoarea nominală lunară minimă a stimulentului educaţional se raportează la indicatorul social de referinţă şi este de 0,2 ISR, exprimat în lei, pentru fiecare copil înscris la grădiniţă, beneficiar al stimulentului educaţional.
Stimulentul educațional se acordă numai pentru copiii înscriși într-o unitate de învățământ preșcolar, conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.Stimulentul educațional se acordă:
- din oficiu pentru situația prevăzută la art.2 alin. (1), după caz, odată cu stabilirea dreptului de venit minim de incluziune care include componenta ajutor pentru familia cu copiii sau după acordarea acestuia, persoanei care este și titularul dreptului;
- pe bază de cerere, pentru situația prevăzută la art.2 alin.(2).
Acordarea stimulentelor educaționale este condiţionată de frecvența regulată la grădiniţă a copiilor din familiile beneficiare ale stimulentului educaţional prevăzut de prezenta lege. În sensul prezentei legi, prin frecvenţă regulată se înţelege prezenţa zilnică a copilului la grădiniţă în luna monitorizată, cu excepţia absenţelor motivate. Se consideră absenţe motivate, ce nu afectează acordarea tichetelor sociale, următoarele cazuri, cu condiţia ca acestea să nu depăşească 50% din zilele de grădiniţă:
– absenţe medicale: motivate, numai dacă părinţii aduc scutiri medicale corespunzătoare perioadelor în care au lipsit copiii, la revenirea acestora la grădiniţă. În caz excepţional, o singură dată pe an şcolar, copiii pot beneficia de tichete sociale şi dacă în luna monitorizată au lipsit mai mult de 50% din zilele de grădiniţă, din motive medicale;
– învoiri: copiii pot fi învoiţi de către părinţi în limita a 3 zile pe lună, cu condiţia anunţării cadrelor didactice.
Stimulentul se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activităţile organizate în cadrul unităţilor din învăţământul preşcolar, în perioada septembrie – iunie.
Titularul tichetului social pentru grădiniţă are obligaţia să anunţe la Compartimentul Autoritate Tutelara, Asistenta si Protectie Sociala din cadrul Primariei comunei Paulesti orice modificare în componenţa familiei sau în veniturile acesteia în termen de maximum 15 zile de la producerea acesteia.
NUMERELE DE TELEFON ALE INSTITUTIILOR COLABORATOARE
APEL UNIC DE URGENTA 112
ITM PRAHOVA 0244 510 372
DGASPC PH TEL FAX 0244511400,0244/586100
AJPIS PH TEL 0244/577638
AJOFM PH 0244/577380
CASA DE PENSII PH 0244/577406
POLITIE LOCALA 0754094990